MENU
  • Rok vydání 2022
  • Počet stran 300
  • ISBN 978-80-275-1059-7
  • Rozměr 265×245 mm

Historie nejslavnější éry automobilového závodění u nás 

Motoristické sporty jsou záležitostí dobrodruhů, byť to tak dnes skrze futuristické technologie a bezpečnostní regule možná nevypadá. Stačí však obrátit pozornost do minulosti a hned před námi vyvstane plejáda odvážlivců neváhajících riskovat život v plechových krabicích, geniálních konstruktérů, jimž učarovala rychlost, a investorů se smyslem pro riziko. Jedním z ohnisek automobilového soupeření bylo i meziválečné Československo. Na brněnském Masarykově okruhu se ve třicátých letech jezdil závod, na který se ve své době třásla světová závodnická špička a desetitisíce fanoušků. 

Kniha Masarykův okruh 1930—1937 poprvé vypráví fascinující příběh motoristického závodění v tuzemsku. Od politických tahanic přes svérázné postavy amatérských závodníků až po technologické inovace se před čtenářem odvíjí fantastický obraz nespoutaných mužů za volantem, napínavých soubojů s protivníky i fyzikálními zákony a atmosféry mezinárodní sportovní události. 

 

 

Celý popis

I romantika může vonět benzinem. Kniha Masarykův okruh 1930—1937 přináší příběhy z doby, kdy v Československu závodili největší mistři volantu. Z doby, kdy se teprve rodila formule 1. 

 

Československo sice pořádalo hvězdně obsazované vrchařské podniky, ale stačil jediný pohled na aktivity v zahraničí a bylo evidentní, že je nutné srovnat krok s okolními státy. V roce 1921 propojili Belgičané cesty na okraji Ardenských lesů a stvořili patnáctikilometrovou trať Spa—Francorchamps, o rok později vznikl severně od Milána motoristický svatostánek Monza a následující rok odstartovali Francouzi dodnes pořádaný závod 24 hodin Le Mans. V roce 1927 se Němci navzdory hospodářské krizi zhostili realizace majestátního Nürburgringu, jehož pověstná Severní smyčka měřila přes dvaadvacet kilometrů. Ale i tuto horskou dráhu v Porýní strčil Masarykův okruh do kapsy. 

— ukázka z knihy 

 

  • I romantika může vonět benzinem. Kniha Masarykův okruh 1930—1937 přináší příběhy z doby, kdy v Československu závodili největší mistři volantu. Z doby, kdy se teprve rodila formule 1. 

     

    Československo sice pořádalo hvězdně obsazované vrchařské podniky, ale stačil jediný pohled na aktivity v zahraničí a bylo evidentní, že je nutné srovnat krok s okolními státy. V roce 1921 propojili Belgičané cesty na okraji Ardenských lesů a stvořili patnáctikilometrovou trať Spa—Francorchamps, o rok později vznikl severně od Milána motoristický svatostánek Monza a následující rok odstartovali Francouzi dodnes pořádaný závod 24 hodin Le Mans. V roce 1927 se Němci navzdory hospodářské krizi zhostili realizace majestátního Nürburgringu, jehož pověstná Severní smyčka měřila přes dvaadvacet kilometrů. Ale i tuto horskou dráhu v Porýní strčil Masarykův okruh do kapsy. 

    — ukázka z knihy 

     

  • Sirný Aleš Foto: archiv autora

    Aleš Sirný

    je motoristický redaktor. Automobilovému sportu se věnuje od devadesátých let a publikoval řadu textů a článků v motoristických časopisech. Je autorem knih Legendy naší silnice (2019) a Masarykův okruh — 90 let (2021). 

     

    Více
  • Poštovné zdarma u objednávek nad 600 Kč
  • Ušetříte 15 %
  • Knihy vydáváme už 20 let

Hlídací pes

Budeme Vás informovat o vydání knihy odesláním e-mailu na Vaší adresu.

O vydání knihy Vás již e-mailem nebudeme informovat.

Omlouváme se, ale tato kniha je v tuto chvíli nedostupná. Její dostupnost však můžete znovu hlídat.

Teď už vám neuteče ani řádek.

Co se děje v naší redakci i jaké knihy připravujeme, najdete v pravidelném souhrnu ve své e-mailové schránce.

Váš e-mail byl úspěšně přihlášen k odběru. Nezapomeňte adresu potvrdit.

Přihlásit se

Správa účtu

Přehled objednávek Změna osobních údajů Změna hesla
Odhlásit se