Upozorňujeme, že od 13. 1. do 17. 1. 2025 probíhá v našem skladu inventura. Objednávky budeme odesílat opět od 20. 1. 2025. Děkujeme za pochopení.
MENU

Tón ne!

Poštovné zdarma od 999 Kč
123 Kč
Doporučená cena 145 Kč
Tato kniha momentálně není k zakoupení.
  • Rok vydání 1998
  • Počet stran 168
  • ISBN 80-86055-38-8

Eseje, ze kterých se skládá tato kniha, v sobě nesou přesouvání důrazu ve slovech psát hudbu. Přesouvání pozvolné, jež v průběhu více než deseti let Kofroně dovedlo i k rozvíjení vyložených nesmyslů, které jsou někdy kóanem a někdy ryzí patafyzikou, a přece, třebaže mají vzbuzovat ten dojem, nemluví z cesty. Přitom pohnutkou k psaní těchto textů byl zprvu záměr vcelku přímočaře vyslovit své názory. Je to jedna z rodu těch otázek, jak psát stavbu, jak psát sochu, jak psát malbu, jak psát film, jak psát roztok, mračno, keř: Jak psát, jak vůbec něco psát, když se tohle všechno textu vymyká.
z předmluvy J. F. Typlta 

Celý popis

Petr Kofroň (nar. 1955 v Praze) je ve skladbě soukromým žákem Marka Kopelenta. Oficiálně studoval v letech 1974-1979 na brněnské JAMU v kompoziční třídě Aloise Piňose. 1980-1989 asistent na katedře hudební výchovy Pedagogické fakulty v Praze. Po roce 1989 na volné noze, od roku 1996 šéf plzeňské opery. V roce 1983 spoluzaložil Agon ORCHESTRA, soubor věnující se výhradně současné vážné hudbě. Od začátku 90. let je jeho dirigentem a jedním z dramaturgů. V letech 1990-1997 byl koeditorem časopisu pro současné výtvarné umění a hudbu Konserva/Na hudbu (1990-1995 dvanáct samostatných čísel, v roce 1996 jako příloha Literárních novin). 

„Zatímco někde s nadhozenými tématy Kofroň jen povrchně koketuje (nejvíce tím strádají články o recepci soudobé hudby a hudebním minimalismu), jinde se k problémům, které ho dlouhodobě zajímají, vrací. V případě esoterismu či podílu východních filozofií na evropském tvůrčím myšlení je to ku prospěchu věci i pisatelova vhledu, v případě funkčnosti soudobé „vážné“ hudby čtenář spíše asistuje myšlenkovému tápání. S ukázkovou pečlivostí zredigovaná kniha Tón ne! není o cestě moderní hudby, nýbrž o cestě moderní hudbou stimulovaného myšlení Petra Kofroně. Kam se na této cestě dostal, je zřejmé z crazy instruktáže Jak psát (rozuměj: hudbu). Mimo jiné i pro tento humor, jímž své příspěvky špikuje a jenž v tomto textu graduje do poťouchlosti, není svazek Tón ne! marným čtením.“
Wanda Dobrovská 

  • Petr Kofroň (nar. 1955 v Praze) je ve skladbě soukromým žákem Marka Kopelenta. Oficiálně studoval v letech 1974-1979 na brněnské JAMU v kompoziční třídě Aloise Piňose. 1980-1989 asistent na katedře hudební výchovy Pedagogické fakulty v Praze. Po roce 1989 na volné noze, od roku 1996 šéf plzeňské opery. V roce 1983 spoluzaložil Agon ORCHESTRA, soubor věnující se výhradně současné vážné hudbě. Od začátku 90. let je jeho dirigentem a jedním z dramaturgů. V letech 1990-1997 byl koeditorem časopisu pro současné výtvarné umění a hudbu Konserva/Na hudbu (1990-1995 dvanáct samostatných čísel, v roce 1996 jako příloha Literárních novin). 

    „Zatímco někde s nadhozenými tématy Kofroň jen povrchně koketuje (nejvíce tím strádají články o recepci soudobé hudby a hudebním minimalismu), jinde se k problémům, které ho dlouhodobě zajímají, vrací. V případě esoterismu či podílu východních filozofií na evropském tvůrčím myšlení je to ku prospěchu věci i pisatelova vhledu, v případě funkčnosti soudobé „vážné“ hudby čtenář spíše asistuje myšlenkovému tápání. S ukázkovou pečlivostí zredigovaná kniha Tón ne! není o cestě moderní hudby, nýbrž o cestě moderní hudbou stimulovaného myšlení Petra Kofroně. Kam se na této cestě dostal, je zřejmé z crazy instruktáže Jak psát (rozuměj: hudbu). Mimo jiné i pro tento humor, jímž své příspěvky špikuje a jenž v tomto textu graduje do poťouchlosti, není svazek Tón ne! marným čtením.“
    Wanda Dobrovská 

  • Petr Kofroň

    (1955) vystudoval skladbu a dirigování. V roce 1983 spoluzaložil Agon Orchestra, v němž působí jako dirigent a dramaturg. Napsal několik knih o hudbě (Třináct analýz, Grafické partitury a koncepty, Tón ne! aj.). V posledních letech se stále více obrací k popu a rocku — je autorem muzikálu Magická flétna (2006), opery Mai 68 (2008) a bigbandového quasijazzu, např. Symfonie Titan (2005) a Magor (2008). Od roku 2013 je uměleckým ředitelem Opery Národního divadla a Státní opery. 

    Více
  • Poštovné zdarma u objednávek nad 999 Kč
  • Ušetříte 15 %
  • Knihy vydáváme přes 25 let

Hlídací pes

Budeme Vás informovat o vydání knihy odesláním e-mailu na Vaší adresu.

O vydání knihy Vás již e-mailem nebudeme informovat.

Omlouváme se, ale tato kniha je v tuto chvíli nedostupná. Její dostupnost však můžete znovu hlídat.

Teď už vám neuteče ani řádek.

Co se děje v naší redakci i jaké knihy připravujeme, najdete v pravidelném newsletteru ve své emailové schránce.

Váš e-mail byl úspěšně přihlášen k odběru. Nezapomeňte adresu potvrdit.

Přihlásit se