MENU

Tón ne!

Poštovné zdarma od 999 Kč
123 Kč
Doporučená cena 145 Kč
Tato kniha momentálně není k zakoupení.
  • Rok vydání 1998
  • Počet stran 168
  • ISBN 80-86055-38-8

Eseje, ze kterých se skládá tato kniha, v sobě nesou přesouvání důrazu ve slovech psát hudbu. Přesouvání pozvolné, jež v průběhu více než deseti let Kofroně dovedlo i k rozvíjení vyložených nesmyslů, které jsou někdy kóanem a někdy ryzí patafyzikou, a přece, třebaže mají vzbuzovat ten dojem, nemluví z cesty. Přitom pohnutkou k psaní těchto textů byl zprvu záměr vcelku přímočaře vyslovit své názory. Je to jedna z rodu těch otázek, jak psát stavbu, jak psát sochu, jak psát malbu, jak psát film, jak psát roztok, mračno, keř: Jak psát, jak vůbec něco psát, když se tohle všechno textu vymyká.
z předmluvy J. F. Typlta 

Celý popis

Petr Kofroň (nar. 1955 v Praze) je ve skladbě soukromým žákem Marka Kopelenta. Oficiálně studoval v letech 1974-1979 na brněnské JAMU v kompoziční třídě Aloise Piňose. 1980-1989 asistent na katedře hudební výchovy Pedagogické fakulty v Praze. Po roce 1989 na volné noze, od roku 1996 šéf plzeňské opery. V roce 1983 spoluzaložil Agon ORCHESTRA, soubor věnující se výhradně současné vážné hudbě. Od začátku 90. let je jeho dirigentem a jedním z dramaturgů. V letech 1990-1997 byl koeditorem časopisu pro současné výtvarné umění a hudbu Konserva/Na hudbu (1990-1995 dvanáct samostatných čísel, v roce 1996 jako příloha Literárních novin). 

„Zatímco někde s nadhozenými tématy Kofroň jen povrchně koketuje (nejvíce tím strádají články o recepci soudobé hudby a hudebním minimalismu), jinde se k problémům, které ho dlouhodobě zajímají, vrací. V případě esoterismu či podílu východních filozofií na evropském tvůrčím myšlení je to ku prospěchu věci i pisatelova vhledu, v případě funkčnosti soudobé „vážné“ hudby čtenář spíše asistuje myšlenkovému tápání. S ukázkovou pečlivostí zredigovaná kniha Tón ne! není o cestě moderní hudby, nýbrž o cestě moderní hudbou stimulovaného myšlení Petra Kofroně. Kam se na této cestě dostal, je zřejmé z crazy instruktáže Jak psát (rozuměj: hudbu). Mimo jiné i pro tento humor, jímž své příspěvky špikuje a jenž v tomto textu graduje do poťouchlosti, není svazek Tón ne! marným čtením.“
Wanda Dobrovská 

  • Petr Kofroň (nar. 1955 v Praze) je ve skladbě soukromým žákem Marka Kopelenta. Oficiálně studoval v letech 1974-1979 na brněnské JAMU v kompoziční třídě Aloise Piňose. 1980-1989 asistent na katedře hudební výchovy Pedagogické fakulty v Praze. Po roce 1989 na volné noze, od roku 1996 šéf plzeňské opery. V roce 1983 spoluzaložil Agon ORCHESTRA, soubor věnující se výhradně současné vážné hudbě. Od začátku 90. let je jeho dirigentem a jedním z dramaturgů. V letech 1990-1997 byl koeditorem časopisu pro současné výtvarné umění a hudbu Konserva/Na hudbu (1990-1995 dvanáct samostatných čísel, v roce 1996 jako příloha Literárních novin). 

    „Zatímco někde s nadhozenými tématy Kofroň jen povrchně koketuje (nejvíce tím strádají články o recepci soudobé hudby a hudebním minimalismu), jinde se k problémům, které ho dlouhodobě zajímají, vrací. V případě esoterismu či podílu východních filozofií na evropském tvůrčím myšlení je to ku prospěchu věci i pisatelova vhledu, v případě funkčnosti soudobé „vážné“ hudby čtenář spíše asistuje myšlenkovému tápání. S ukázkovou pečlivostí zredigovaná kniha Tón ne! není o cestě moderní hudby, nýbrž o cestě moderní hudbou stimulovaného myšlení Petra Kofroně. Kam se na této cestě dostal, je zřejmé z crazy instruktáže Jak psát (rozuměj: hudbu). Mimo jiné i pro tento humor, jímž své příspěvky špikuje a jenž v tomto textu graduje do poťouchlosti, není svazek Tón ne! marným čtením.“
    Wanda Dobrovská 

  • Petr Kofroň

    (1955) vystudoval skladbu a dirigování. V roce 1983 spoluzaložil Agon Orchestra, v němž působí jako dirigent a dramaturg. Napsal několik knih o hudbě (Třináct analýz, Grafické partitury a koncepty, Tón ne! aj.). V posledních letech se stále více obrací k popu a rocku — je autorem muzikálu Magická flétna (2006), opery Mai 68 (2008) a bigbandového quasijazzu, např. Symfonie Titan (2005) a Magor (2008). Od roku 2013 je uměleckým ředitelem Opery Národního divadla a Státní opery. 

    Více
  • Poštovné zdarma u objednávek nad 999 Kč
  • Ušetříte 15 %
  • Knihy vydáváme přes 25 let

Hlídací pes

Budeme Vás informovat o vydání knihy odesláním e-mailu na Vaší adresu.

O vydání knihy Vás již e-mailem nebudeme informovat.

Omlouváme se, ale tato kniha je v tuto chvíli nedostupná. Její dostupnost však můžete znovu hlídat.

Teď už vám neuteče ani řádek.

Co se děje v naší redakci i jaké knihy připravujeme, najdete v pravidelném newsletteru ve své emailové schránce.

Váš e-mail byl úspěšně přihlášen k odběru. Nezapomeňte adresu potvrdit.

Přihlásit se